سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم-نیم نگاهی به مقاله- پس ازپایان حقیقت-از مجله- چشم اندازایران- شماره 96- قسمت اول نظریه خانم هیلاری لاوسن-فلیسوف منتقد رئالیسم-یک شناخت ازواقعیت ویا بقول  اقای کانت از پدیده داریم-که انام انرا حقیقت میگوید حقیقت درک راستین ما از خصوصیات یک پدیده است- که به ان اقای کانت گفته است معرفت درعلوم اسلامی به ان دانش گفته میشود معرفت درباره فرا ماده است ولی اشکالی ندارد—اقای کانت گفته است این معرفت وجود دارد یک امربدیهی است یعنی بالقوه وجود دارد چون پدیده وجود دارد در درون انهم دانش  ویامعر فت اش است- ولی چگونه این معرفت بدست می اید؟؟خود ایشان معتقد ایت به دلائل زیاد کل این معرفت بدست نمی اید هر فرهنگی  وتمدنی مقداری را کشف میکند وبرای درک درست فهمیدن بایددرک ذهنی را بسته نگاه نداشت- مداوم بدنبال ملاک های درست بود که عقل باید با انتقاد از خوداش ملاک های درست را پیدا کند خانم لاوسن میگوید این ملاک های یک سیر غیر رئالیستی را طی میکندتا به ملاک رئالیستی برسد چرا ما میابیست یکمیار  اکسومی بقول اقای انیشتین یعنی فرضی عقلانی غیر رئالیستی طرح کنیم که فهم پدیده که بسته است باز کنیم- این را یک دانشمند انگلیسی  معرفت استنباطی حاشیه ای نام گذاشته است مثال ایشان مستند تر است- یک مجله هائی امریکادارد بطور کلی سری هستند این مجله فرض کنید درمسائل پزشکی است بصورت خیلی اجمال یک مرض را شرح میدهد وراه اولیه معالجه را میدهد- این مجله به دانشگاه لندن میرسد-دانشگاه لندن چند دانشجوی نخبه در سطح دکتری را معین مکیند بایک پرفسور وبه انه میگوید این را تفصیلی کنید این راازبسته بودن باز کنید کهمان درکی که امریکائی هادارند بدست اورید- این دانشمند هرروز سیر مطالعاتی  این تحقیق را شاهد بوده است وفیلم برداری کرده است ونوشته است- دانشجوامده گفته است که اوا چنین کاری میکنیم استادفرموده است همن الان جرقه در ذهن زد- که این روش به بن بست میرسد ودلیلاش فلان است ولی شماعمل کنید  انهاعمل میکنند وبه همان نتجه میرسند این نکته راان اقای دانشمند- معرفت استنباطی حاشیه میگوید- کهپس از حل مسئله بصورت مقاله علمی  یک جلد کتاب است وحواشی ده جلد کتاب است- ویک کتاب خوداش پنجاه جلد است وحواشی هزار جلد است خانم هیلاری لاوسن میفرماید این حواشی کمک به شناخت حقیقت نسبی پدیده میکند- معیارهای بهتری رابوجود می اورد ولی هیچگاه به حقیقت کامل ما نمیرسیم ودغدغی امروز برخلاف دغدغه اقای کانت شناخت تمام وکمال حقیقنیست بلکه دخالت درهستی به بشریت است- که قران نام انرا- تسخیر- نامیده است ومیفرمایدتسخیر اسان تراست وشناخت حقیقت بسیارمشکل است- وشناخت حاشیهای از غیر رئالیستی  شروع میشود  وشکست ها کمک به شناخت بهتر میکند وما حتی درشناخت به حقیقت نزدیک تر میشویم-


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3